تاریخ: آبان 1, 1402 دیدگاه: بدون دیدگاه

اپل آیفون 15 پلاس در مقابل اپل آیفون 15 پرو مکس

مقایسه آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو مکس

با توجه به اینکه هر دوی گوشی های فوق، جدید و به روز هستند، بدون شک می خواهید یکی از آن ها را برای خود داشته باشید. اما به راستی کدامیک از این دو تلفن همراه برای شما مناسب تر است؟! آیفون 15 پرو مکسی که گران تر است یا 15 پلاسی که ارزان تر می باشد؟ جدای از این که بخواهیم تنها به قیمت این دو گوشی توجه کنیم، فاصله نسبتا زیادی را می توانید بین این دو گوشی از نظر ویژگی های موجود، نوع عملکرد و همینطور سخت افزار کلی مشاهده کنید.
تفاوت قیمتی این دو، در کشورهای خارجی، چیزی در حدود و یا حتی بیشتر از 3000 دلار می باشد. همانطور که می دانید، تفاوت قیمت به این شکل بسیار بالا بوده و لازم است تا آن را با ویژگی های اضافی، سخت افزاری بهتر و همینطور ساخت و طراحی زیباتر، مورد توجیه قرار داد. هدفی که از مقایسه این دو گوشی داریم، پیدا کردن تفاوت های واقعی آن ها می باشد. در حقیقت می خواهیم شرایطی را برای شما فراهم کنیم تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

مقایسه ابعاد هر دو گوشی

هر دو تلفن همراه آیفون 15 پلاس و پرو مکس از نظر اندازه با هم، متفاوت هستند. صفحه نمایش موجود در هر دو تقریبا یک ابعاد دارد و از حاشیه های باریک و کوتاه تری برخوردارند. با این وجود، 15 پلاس را می توانیم، نازک تر و سبک تر معرفی کنیم. شاسی جدید پرو مکس از جنس تیتانیوم است که وزن آن را به این صورت درآورده است. اما باید بدانید که 15 پلاس تا حدودی قابلیت کنترل بیشتری دارد.
جدا از این که ساخت آیفون 15 پرو مکس ممتازتر است، اما همان ویژگی های برادر ارزان خود یعنی 15 پلاس را در نمایشگر دارد. در نهایت استفاده از 15 پلاس کمی آسان تر می باشد در حالی که 15 پرو مکس از یک ساختار برتر برخوردار است. اما این شما می باشید که تصمیم گیرنده نهایی در رابطه با مهمتر بودن هریک از این گوشی ها هستید. ابعاد آیفون 15 پلاس شامل 160.9*77.8*7.8 میلی متر است و 15 پرو مکس نیز 159.9*76.7*8.3 میلی متر می باشد.

مقایسه نمایشگر آیفون 15 پلاس و 15 پرو مکس

ویژگی های نمایشگر 15 پلاس و 15 پرو مکس در اکثر موارد یکسان است و تنها تفاوتی که می توانیم میان آن ها بین نماییم، نرخ تازه سازی می باشد. در حالی که نرخ تازه سازی 15 پرو مکس 120 هرتزی متغیر و سازگار هست، 15 پلاس در سال 2019 و با صفحه نمایش 60 هرتزی گیر کرده است. همچنین اپل تمایلی ندارد تا در 15 پلاس، ویژگی صفحه همیشه روشن را داشته باشد. بنابراین اگر این ویژگی برای شما دارای اهمیت زیادی است، بایستی که 15 پرو مکس را برای خود انتخاب کنید.
ما توانایی این را داریم تا در تمام طول روز در رابطه با 120 هرتزی بودن نمایشگر 15 پرو مکس صحبت کنیم که آیا دارای اهمیت می باشد یا خیر! تمامی انیمیشن ها و بازی هایی که با سرعت 120 فریم در ثانیه اجرا می گردند را می توانید در نمایشگر 15 پرو مکس به طرز قابل توجهی، روان تر ببینید. بنابراین این یک مثال بارز در رابطه با تفاوت موجود می باشد. از نظر حداکثر روشنایی هم تنها در حد چند نیت میان آن ها تفاوت هست، پس باید از نظر دقت رنگ و خوانایی زیر نور خورشید، ببینید که با کدامیک راحت تر هستید.

  بررسی کامل گوشی های آیفون 15

عمر باتری

هر دو گوشی، تقریبا باتری های یکسانی دارند. مطمنا تفاوت هایی میان آن ها وجود دارد و هریک به دنبال ضربه زدن به دیگری است، اما در کل، عمر باتری آن ها یکسان می باشد. آیفون 15 پلاس دارای یک باتری 4383 میلی آمپری است و آیفون 15 پرو مکس هم باتری 4441 میلی آمپری دارد. اولی در حدود 111 ساعت کارایی خواهد داشت و دومی چیزی در حدود 118 ساعت می تواند برای شما کاربرد داشته باشد. بنابراین تفاوت آن چنانی ندارند که بخواهید فکر خود را به این ویژگی مشغول کنید.

میزان سرعت شارژ هر دو مدل آیفون

پس از چندین بار آزمایش بر روی شارژ این دو گوشی یا همان شارژر 20 واتی اپل، نتایج ثابتی را به دست آوردیم. آیفون 15 پلاس به طور قابل توجهی از 15 پرو مکس سریع تر مورد شارژ قرار گرفت. پس حتی اگر اپل زمان شارژ مشابهی را برای هر دو تبلیغ کند، ما نتیجه دیگری را به دست آوردیم. آیفون 15 پلاس ارزان تر، در 90 دقیقه توانست به صورت کامل شارژ شود.
در حالی که 15 پرو مکس مدت زمان 1 ساعت و 50 دقیقه صرف نمود تا کامل شارژ شود. هر دو دستگاه فوق، از شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی دارند. در حالی که شارژ تایپ سی برای 15 پرو مکس تعبیه نمودند اما 15 پلاس از همان استاندارد قدیمی اپل پیروی می کند.

تست بلندگو

15 پلاس و 15 پرو مکس هر دو دارای کیفیت صدای عالی هستند اما باز هم باید بدانید که تفاوت قابل توجهی میان این دو گوشی وجود دارد. بیس ایجاد شده در آیفون 15 پرو مکس کاملا مناسب است و تمامی آهنگ ها را کامل تر و گرم تر به نمایش می گذارد. اما در15 پلاس آنقدرها هم صدای تمیزی ندارید. صدای پرو مکس بسیار بلندتر می باشد و به منظور تست در شرایط بهتر، لازم است از هدفون بهره ببرید و صدا را تا حداکثر میزان آن افزایش دهید.

مقایسه دوربین آیفون 15 پرو مکس و 15 پلاس

احتمالا بزرگترین تفاوت این دو گوشی در همین دوربین آن ها است. بنابراین دوربین را می توانیم عامل تعیین کننده انتخابی کاربران برشمریم. در صورتی که استفاده زیادی از دوربین ندارید، آیفون 15 پلاس می تواند کارایی خوبی برای استفاده های روزمره شما داشته باشد. اما اگر به دوربین باکیفیت تری علاقه دارید و یا حتی نیازهای نیمه حرفه ای در این رابطه مشاهده می شود، پرو مکس بهترین گزینه خواهد بود. واضح ترین تفاوت دوربین آن ها در 15 پلاس است که حتی در نور خوب هم شما را ناامید خواهد کرد. این شکاف در ساعاتی که نور نامناسبی وجود دارد، بیشتر خودنمایی می کند.
حال بر اساس گزارشات و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، می توانید انتخاب مناسب تری را برای خود رقم بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای