تاریخ: تیر 27, 1403 دیدگاه: بدون دیدگاه

راهنمای کامل برنامه ساعت هوشمند

برنامه ساعت هوشمند

اگر اهل استفاده از ساعت های هوشمند باشید می دانید که هر مدل یک برنامه ساعت هوشمند مجزا برای خودش دارد که توسط کمپانی عرضه شده است. این برنامه ها در کنترل ساعت هوشمند در قسمت های مختلف استفاده می شود. اما مسئله اصلی این است که هر کمپانی برای محصولات خود یک برنامه مجزا تولید و عرضه کرده است. گاهی حتی کمپانی ها چندین برنامه مختلف ارائه می دهند که برای هر کدام از ساعت ها باید برنامه مختص به خود را نصب کنید. حال اینکه نام هر برنامه اتصال ساعت هوشمند به گوشی برای هر مدل از ساعت چیست و چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم شاید برای کاربران سردرگمی ایجاد کند. در این مقاله سعی می کنیم برنامه انواع ساعت هوشمند از هر برندی را معرفی کنیم و آموزش اتصال ساعت هوشمند به گوشی را به طور کامل برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

توضیحاتی که در ادامه خواهید خواند در گوشی های اندرویدی و آیفون یکسان است. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که نرم افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی اندروید را باید از گوگل پلی و نرم افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی آیفون را باید از اپل استور دانلود و نصب کنید.

برنامه ساعت هوشمند

بعد از خرید ساعت هوشمند، برای اینکه به طور کامل از همه امکانات ساعت هوشمند خود استفاده کنید باید آن را از طریق نرم افزار ساعت هوشمند به موبایل خود متصل کنید. امکاناتی که در برنامه های ساعت هوشمند می توانید داشته باشید مواردی از قبیل زیر می باشد:

  • گزارش میزان فعالیت های روزانه
  • ویرایش و دانلود واچ فیس
  • کنترل اعلان ها و پیام ها
  • تنظیمات مربوط به صفحه نمایش
  • باتری
  • زبان
  • دسترسی ها
  • دانلود واچ فیس برای ساعت هوشمند

لازم به ذکر است که در برنامه اتصال ساعت هوشمند به گوشی در مرحله اول نیاز است که از طریق ایمیل در برنامه ثبت نام کنید. این مورد تقریبا برای همه برنامه ها یکسان است.

برنامه ساعت هوشمند شیائومی

از آنجایی که کمپانی شیائومی علاوه بر برند ردمی و می تعداد زیادی زیر برند دیگر دارد که هر کدام برنامه مختص به خود را دارند باید اطلاعاتی کافی در مورد این برنامه ها داشته باشیم تا بهترین برنامه که مناسب هر اسمارت واچ شیائومی می باشد را نصب کنیم. در نظر داشته باشید که بسیاری از تنظیمات ساعت هوشمند شیائومی را می توان داخل نرم افزار ساعت انجام داد.

بسیاری از کاربران در مورد نحوه اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی سامسونگ یا دیگر برندهای گوشی موبایل سوالاتی می پرسند. در همین ابتدا باید بگوییم که هیچ مشکلی در اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی سامسونگ یا هر برند دیگری وجود ندارد.

در ادامه به معرفی و آموزش انواع برنامه ساعت هوشمند شیائومی ، نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی و راه اندازی ساعت هوشمند شیائومی خواهیم پرداخت.

برنامه ساعت هوشمند شیائومی گلوریمی

برند گلوریمی که از زیر مجموعه های کمپانی شیائومی است چهار برنامه مختلف برای ساعت های هوشمند خود عرضه کرده است. که هر کدام برای مدل های مختلف استفاده می شود.

  • HaWoFit App: مناسب برای مدل های گلوریمی M2 و گلوریمی M2 Pro و گلوریمی M2 Max
  • DaFit App: مناسب برای مدل های گلوریمی GR1
  • GloryFit App: مناسب برای مدل های گلوریمی GS1 Pro و گلوریمی M1 Pro
  • VeryFit App: مناسب برای مدل های گلوریمی GS2

البته در نظر داشته باشید که آموزش کامل هر چهار مدل برنامه گلوریمی و اتصال انواع ساعت گلوریمی به گوشی را در یک مقاله مجزا به نام برنامه گلوریمی توضیح داده شده که می توانید در لینک زیر آن را مشاهده کنید.

  آموزش برنامه ساعت هوشمند گلوریمی

برنامه ساعت هوشمند شیائومی کیسلکت

اگر ساعت هوشمند شما از برند کیسلکت است باید بدانید که این برند نیز سه برنامه مختلف برای ساعت های خود ارائه داده است.

  • KIE OS: مناسب برای مدل های کیسلکت KS Mini, کیسلکت KS Pro, کیسلکت KR Pro LTD, کیسلکت KS
  • Kieslect: مناسب برای مدل های کیسلکت KR2, کیسلکت KS Mini, کیسلکت KS Pro, کیسلکت Lora 2, کیسلکت KR Pro LTD, کیسلکت KS
  • KS OS: مناسب برای کیسلکت KS2

برای مدل های ساعت کیسلکت نیز در مقاله ای جدا به طور کامل برنامه ساعت های کیسلکت بررسی شده و آموزش آن نیز قرار گرفته است. می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید.

  آموزش برنامه کیسلکت و نحوه اتصال ساعت هوشمند کیسلکت به گوشی

برنامه ساعت هوشمند شیائومی آمازفیت

برند آمازفیت از دیگر زیر مجموعه های کمپانی شیائومی است که در زمینه تولید ساعت های هوشمند فعالیت می کند و از بهترین های این حوزه محسوب می شود. نام برنامه ساعت هوشمند شیائومی آمازفیت Zepp می باشد که به راحتی می توانید از طریق گوگل پلی یا اپل استور آن را دانلود و نصب کنید.

نحوه اتصال ساعت آمازفیت به برنامه آمازفیت Zepp

برای اتصال ساعت آمازفیت به برنامه Zepp ابتدا باید ساعت هوشمند خود را روشن کنید. در حالت اول در همان مرحله ابتدایی روی ساعت هوشمند یک بارکد به شما نمایش داده می شود. شما می توانید برنامه ساعت هوشمند آمازفیت را باز کنید و این بارکد را از طریق برنامه اسکن کنید تا ساعت شما به برنامه متصل شود. در حالت دوم می توانید از طریق دکمه Add در برنامه ساعت آمازفیت عملیات جستجو ساعت را شروع کنید، به این صورت که ساعت هوشمند را روشن کنید و در نزدیکی گوشی موبایل خود قرار دهید با زدن دکمه Add برنامه شروع به جستجو می کند تا ساعت هوشمند شما را پیدا کند. بعد از پیدا کردن ساعت روی آن بزنید تا به برنامه متصل شود. البته باید در نظر داشته باشید که در همه این مراحل بلوتوث گوشی خود را روشن نگه دارید تا اتصال بدون مشکل برقرار شود و بعد از اتصال کامل نیز باید برای اتصال همیشه بلوتوث گوشی شما روشن بماند.

برنامه ساعت هوشمند آمازفیت

آموزش کار با برنامه ساعت هوشمند آمازفیت

بعد از اینکه در مرحله قبل ساعت به گوشی هوشمند شما متصل شد و وارد برنامه شدید چهار گزینه اصلی در پایین صفحه به شما نمایش داده می شود:

  • Profile: در این بخش اطلاعات کلی و اتصالات به شما نمایش داده می شود. از جمله امکاناتی که در این بخش در دسترس شماست می توان به تنظیمات خود ساعت هوشمند از قبیل نمایش فونت، واحدهای اندازه گیری، دسترسی های برنامه دیگر برای نمایش یا عدم نمایش اعلان ها، اشتراک اطلاعات فعالیت های روزانه با دیگر اعضای خانواده که از ساعت های آمازفیت استفاده می کنند، مربی ورزشی آمازفیت و تنظیماتی از این قبیل را در این بخش می توانید در اختیار داشته باشید.
  • Workout: در این بخش شما دسترسی کامل به اطلاعات فعالیت های ورزشی و روزانه خود دارید. گزارشات ورزشی به صورت کامل در این بخش به شما نمایش داده می شود.
  • Sleep: در بخش sleep اطلاعات کامل مربوط به پایش کیفیت خواب شما نمایش داده می شود تا از میزان کیفیت خوابتان در شبانه روز مطلع شوید.
  • Home: در بخش هوم شما می توانید خلاصه ای از تمام قسمت هایی که شرح داده شد را در یک نگاه داشته باشید. میزان فعالیت های ورزشی، کیفیت خواب، اهداف ورزشی به علاوه اطلاعات سلامتی مانند ضربان قلب در این بخش به صورت کامل به شما نمایش داده می شود.

برنامه ساعت هوشمند شیائومی میبرو

برند Mibro نیز از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ شیائومی است که در زمینه تولید ساعت هوشمند فعالیت دارد و اگر کمی اهل تکنولوژی باشیم معروف ترین ساعت این برند یعنی میبرو لایت را به خوبی می شناسیم. برنامه ساعت هوشمند میبرو که این برند در نظر گرفته است Mibro Fit نام دارد که برای همه مدل های ساعت های میبرو می توانید از همین برنامه استفاده کنید. اگر به دنبال
برنامه جایگزین Mibro Fit هستید باید بگویم که کمپانی میبرو برای همه محصولات خود از همین برنامه استفاده می کند و برنامه جایگزین رسمی برای آن وجود ندارد. توضیحات کامل برنامه ساعت میبرو فیت در مقاله ای مجزا قرار داده شده است که می توانید در لینک زیر آن را مطالعه کنید.

  نرم افزار ساعت هوشمند میبرو

برنامه ساعت هوشمند شیائومی هایلو

از دیگر زیر مجموعه های شیائومی برند هایلو می باشد که این برند برای محصولات ساعت هوشمند خود برنامه Haylou Fun را ارائه داده است.

نصب برنامه ساعت هوشمند شیائومی هایلو Haylou Fun

برای نصب برنامه ساعت هوشمند هایلو کافیست نام برنامه را در گوگل پلی برای گوشی های اندروید و در اپل استور برای گوشی آیفون جستجو کنید و برنامه را نصب کنید. مانند همه برنامه های ساعت هوشمند در ابتدا باید از طریق ایمیل در برنامه ثبت نام کنید. این کار یک بار برای همیشه انجام می شود و دیگر نیاز به انجام این کار نیست.

در این مرحله بعد از نصب برنامه ساعت باید ساعت هوشمند خود را روشن کنید و بارکدی که روی ساعت به شما نمایش می دهد را توسط نرم افزار اسکن کنید. یا اینکه با زدن دکمه + برنامه شروع به جستجو و یافتن ساعت شما می کند.

برنامه ساعت هوشمند هایلو

آموزش استفاده از برنامه ساعت هوشمند هایلو

بعد از اینکه ساعت هوشمند به برنامه متصل شد وارد برنامه شوید. در این قسمت با سه گزینه اصلی رو به رو خواهید شد که عبارتند از:

  • Mine: در بخش mine شما می توانید تنظیمات اصلی ساعت، اهداف ورزشی، و آپدیت های نرم افزار را مشاهده کنید.
  • Sport: در این بخش شما می توانید با کمک GPS شروع به فعالیت های ورزشی مانند دو کنید و برنامه فعالیت های شما را کاملا زیر نظر داشته باشد.
  • Home: در بخش هوم که اصلی ترین بخش برنامه هایلو است شما می توانید گزارشی کامل از فعالیت های ورزشی، کیفیت خواب، میزان استرس، ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و به طور خلاصه گزارشی از وضعیت سلامتی خود را مشاهده کنید.

برنامه ساعت هوشمند چینی

منظور از ساعت های چینی معمولا ساعت های کپی است. کمپانی هایی در کشور چین هستند که اقدام به تولید نسخه کپی ساعت های اورجینال می کنند که از کیفیت خوبی هم برخوردار است. برای دانلود برنامه روی ساعت هوشمند چینی معمولا دو گزینه پیش روی شماست. برنامه WearPro یا برنامه Wearfit Pro می تواند این وظیفه را برای شما انجام دهد. معمولا روی بسته بندی ساعت های هوشمند نام برنامه ای که با ساعت هوشمند سازگار است درج می شود و شما می توانید تشخیص دهید که کدام برنامه را برای ساعت هوشمند چینی باید نصب کنید.

برنامه ساعت هوشمند چینی WearPro

بعد از نصب و ثبت نام در برنامه WearPro وارد برنامه شوید. طبق معمول برای اتصال اولیه ساعت هوشمند به برنامه یا می توانید از طریق برنامه بارکد روی ساعت را اسکن کنید یا می توانید به صورت دستی و با استفاده از گزینه جستجو در برنامه اقدام به پیدا کردن ساعت هوشمند خود کنید.

برنامه ساعت هوشمند چینی wearpro

بعد از ورود به برنامه با پنج گزینه اصلی در پایین صفحه مواجه می شوید.

  • Me: در این بخش شما تنظیمات اصلی برنامه، به روز رسانی ها، درباره برنامه، دسترسی های، تنظیمات مربوط به واحدهای اندازه گیری را می توانید در اختیار داشته باشید.
  • Device: در این قسمت در بالاترین ناحیه، نام و مدل ساعت هوشمندی که به برنامه متصل شده است را به شما نمایش می دهد. همچنین میزان باتری ساعت نیز در این قسمت قابل مشاهده است. کمی پایین تر تماس های دریافتی و پیام ها و اعلان ها را دارید. قسمت بعدی مربوط به واچ فیس های ساعت هوشمند می باشد. تنظیمات مربوط به کنترل دوربین گوشی موبایل، پیام ها و تماس های دریافتی و چند گزینه دیگر نیز در این قسمت قابل مشاهده است. البته باید در نظر داشته باشید باکس های این قسمت را می توانید به سلیقه خود بچینید.
  • Discover: این قسمت بیشتر برای معرفی مدل های ساعت های هوشمند و تا حدی می توان گفت که فروشگاهی آنلاین است. البته در کشور ما کاربردی ندارد.
  • Exercise: اطلاعت و تنظیمات مربوط به حرکات و فعالیت های ورزشی خود را در این قسمت می توانید مشاهده کنید.
  • Health: در این قسمت می توانید گزارشات مربوط به سلامتی را مشاهده کنید. از جمله این گزارشات می توان به کیفیت خواب، ضربان قلب، فشار خون، میزان اکسیژن خون، و خلاصه ای از عملکرد فعالیت های ورزشی را در این قسمت خواهید داشت.

برنامه ساعت هوشمند چینی WearFit Pro

برنامه WearFit Pro نیز دقیقا مانند برنامه WearPro است و می توانید از همان توضیحات برای این برنامه نیز استفاده کنید.

برنامه ساعت هوشمند سامسونگ

برای ساعت های هوشمند سامسونگ جریان کمی خانوادگی تر است!

سامسونگ برای همه محصولات پوشیدنی خود از جمله ساعت های هوشمند یک برنامه یکپارچه با نام Galaxy Wearable ارائه داده است. برای نصب برنامه ساعت هوشمند سامسونگ کافیست نام این برنامه را در گوگل پلی یا اپل استور جستجو کنید. در نظر داشته باشید که این برنامه را روی گوشی های به جز سامسونگ نیز می توانید نصب کنید.

برنامه ساعت هوشمند سامسونگ

بعد از نصب این برنامه و اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی موبایل شما در صفحه اول نرم افزار در بالاترین قسمت نام ساعت هوشمندی که در اختیار دارید به همراه واچ فیسی که برای آن انتخاب کرده اید و همچنین میزان باتری ساعت هوشمند را مشاهده می کنید.

کمی پایین تر چهار گزینه در اختیار شماست:

  • Watch faces: همانطور که از نام این بخش پیداست در این قسمت شما می توانید واچ فیس های ساعت هوشمند خود را مشاهده و انتخاب کنید.
  • Apps: در این قسمت تنظیمات مربوط به نوع نمایش برنامه ها در ساعت، تنظیمات مربوط به هر برنامه و تعدادی از برنامه های کاربردی که می توانید روی ساعت سامسونگ نصب کنید در اختیار شما قرار دارد. همچنین بخشی از تنظیمات ساعت هوشمند نیز از همین بخش انجام می شود.
  • Widgets: در این قسمت شما می توانید ویجت های مربوط به ساعت را کنترل کنید و به سلیقه خود آن ها را بچینید.
  • Quick panel: در ساعت های هوشمند سامسونگ وقتی از بالا به پایین صفحه می کشید(مانند گوشی های هوشمند) گزینه هایی در اختیار شما قرار دارد که می توانید آنها را نسبت به نیاز خود تغییر دهید.

کمی پایین از این چهار گزینه که شرح داده شد چهار گزینه دیگر با نام های Watch settings، Find My Watch، Tips and user manual و Galaxy Store قرار گرفته است. در قسمت settings تنظیماتی از قبیل اعلان ها، تنظیمات صفحه نمایش، تنظیمات مربوط به دکمه ها، باتری، تنظیمات مربوط به زبان و کیبورد، تنظیمات سنسورها، سامسونگ اکانت، و اطلاعات و به روز رسانی برنامه وجود دارد.

در قسمت Find My Watch شما می توانید مکان دقیق ساعت هوشمند خود را روی نقشه ملاحظه کنید.

در بخش Tips and user manual نکته هایی در استفاده بهتر از امکانات ساعت به شما آموزش داده می شود و در آخرین مورد یعنی Galaxy Store هم می توانید از فروشگاه برنامه های سامسونگ بهره مند شوید.

برنامه ساعت هوشمند هاینو تکو

یکی از برندهای چینی که در حوزه تولید لوازم دیجیتال توانست مدل های پرطرفداری را عرضه کند برند هاینو تکو بوده است. این برند برنامه ساعت هوشمند تولید خود را با نام HainoFit عرضه کرده است که مختص ساعت های هوشمند همین برند و برای اتصال ساعت هوشمند هاینو تکو به گوشی موبایل است. طبق روال توضیحات قبل در این برنامه هم در ابتدا باید توسط ایمیل در برنامه ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام اطلاعات شخصی مانند سن، وزن، و جنسیت را از شما می خواهد که وارد کنید. این اطلاعات برای گزارشاتی که بعدها در مورد فعالیت های روزانه و ورزشی می دهد استفاده خواهد شد. بعد از وارد شدن به برنامه با چهار گزینه اصلی در پایین صفحه مواجه می شوید:

برنامه ساعت هوشمند هاینو تکو

  • Me: در این قسمت اطلاعات وضعیت سلامتی، و اطلاعات شخصی قابل رویت و ویرایش است.
  • Device: در این بخش شما می توانید ساعت هوشمند خود را توسط اسکن بارکد یا جستجو توسط نرم افزار ساعت هوشمند پیدا کنید.
  • Exercise: در این قسمت از برنامه می توانید از نقشه برای فعالیت ها و ورزش های روزانه خود استفاده کنید.
  • Home: اصلی ترین بخش برنامه همین قسمت است که در آن اطلاعاتی از قبیل هدف گذاری های ورزشی و پیاده روی، میزان کالری، مسافت طی شده، کیفیت خواب، ضربان قلب، مدیریت وزن، فشار خون، اکسیژن خون و کلی اطلاعات دیگر نیز در این بخش برای شما آماده شده است. البته می توانید هر کدام از این اطلاعات و نحوه نمایش این کارت ها را ویرایش کنید و طبق سلیقه خود آنها را بچینید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای