تاریخ: تیر 17, 1403 دیدگاه: بدون دیدگاه

مقایسه و بررسی Redmi Buds 5A و Redmi Buds 5 Pro

مقایسه ردمی بادز 5 پرو و ردمی بادز 5a

به تازگی نسل جدید هندزفری های ردمی شیائومی نسخه جدیدی را رونمایی کرده است. نام محصول جدید کمپانی شیائومی Redmi Buds 5a است. اگر به نام این محصول دقت کنید و کمی اهل استفاده از محصولات دیجیتال باشید خواهید دید که در خانواده 5 ردمی دو مدل دیگر با نام های ردمی بادز 5 و ردمی بادز 5 پرو عرضه شده بود. هر دو مدلی که قبلا توسط این برند معرفی شده بودند، توانستند فروش بالایی را تجربه کنند و با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالایی که داشتند مورد توجه کاربران قرار گرفتند. در این مقاله قصد داریم ردمی بادز 5 پرو و ردمی بادز 5a را با هم مقایسه کنیم. البته باید در نظر داشته باشید که ردمی بادز 5 پرو از محصولات رده بالای شیائومی محسوب می شود در حالی که ردمی بادز 5a در دسته محصولات میان رده قرار می گیرد.

مقایسه در بخش طراحی و ساختار

هر چند همیشه بیان کرده ایم که بخش طراحی کاملا سلیقه ای است اما با توجه به متریالی که در ساخت هر محصول به کار برده اند می توان در مورد ساختار و نوع طراحی آن نظراتی ارائه داد.

در Redmi Buds 5 Pro که یک محصول رده بالا می باشد تا حد زیادی با یک طراحی پخته رو به رو هستیم و کاملا مشخص است که این محصول برای رقابت با پرچمداران وارد میدان شده است. در این محصول که در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه شده است شاهد یک طراحی جذاب هم در کیس هندزفری و هم در گوش های آن هستیم. البته شیائومی در تولید رنگ مشکی این محصول کمی بیشتر وقت گذاشته و بدنه کیس آن را با چرم مصنوعی طرح داری دیزاین کرده است که به جذابیت بیشتر آن کمک کرده است. روی کیس این مدل یک چراغ LED کار شده است که وضعیت شارژ را به شما نمایش میدهد. گوش های این ایرپاد ساقه های زیاد بلندی ندارد و تا حدی می توان اندازه ساقه ها را با ایرپاد پرو اپل مقایسه کرد. سری های سیلیکونی دارد و وزن هر گوش چیزی حدود 5 گرم می باشد.

در مدل Redmi Buds 5a کمی داستان متفاوت تر است. این هندزفری بلوتوثی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است. طراحی این هندزفری به گونه است که با وجود میان رده بودن حس یک کالای لوکس را به شما می دهد. در طراحی و ساختار این محصول خبری از چرم مصنوعی نیست و کاملا از پلاستیک ساخته شده است و خبری از چراغ LED روی کیس شارژ نیست. ساقه های هر یک از گوش ها کمی بلند تر از مدل پرو است ولی با این وجود باز هم ساقه ها در مقایسه با مدل های موجود در بازار در دسته متوسط قرار میگیرد.

مقایسه ردمی بادز 5 پرو و ردمی بادز 5a در بخش کارایی و امکانات

هر دو مدل از قابلیت نویز کنسلینگ بهره می برند و می توانید با اتصال به برنامه Xiaomi Earbuds ت بهنظیمات کاملی در مورد حذف نویز داشته باشید. در مورد باتری تا حدی روی کاغذ می توان ردمی بادز 5 پرو را برتر بدانیم. در این بخش یک باتری 480 میلی آمپر ساعتی روی مدل پرو و یک باتری 440 میلی آمپر ساعتی روی ردمی بادز 5a قرار گرفته است. البته باید در نظر داشت که نسخه بلوتوث 5a به روزتر است و از ورژن 5.4 در آن استفاده شده ولی در نسخه پرو از بلوتوث 5.3 استفاده شده است. همین موضوع می تواند در بازدهی باتری تاثیر داشته باشد.

هر دو مدل در مقابل آب مقاوم هستند در حالیکه گواهینامه استاندارد ردمی بادز 5 پرو IP54 است ولی گواهینامه استاندارد ردمی بادز 5a را IPX4 قرار داده اند. توضیحی که در مورد این دو نوع گواهینامه باید بگوییم که IP54 هم در مقابل آب و هم ضربات مقاوم است در حالیکه IPX4 بیشتر در مقابل آب مقاوم است.

نتیجه

حال با توضیحاتی که داده شد اگر به دنبال یک هندزفری شیائومی با قیمت مناسب و به روز می خواهید می توانید سراغ ردمی بادز 5a بروید. اما اگر پرچمدار بودن برای شما مهم است باید به سراغ ردمی بادز 5 پرو بروید. اگر تجربه استفاده از هر کدام را دارید خوشحال می شویم نظرات خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای