تاریخ: شهریور 27, 1402 دیدگاه: بدون دیدگاه

بررسی کامل گوشی های آیفون 15

آیفون 15 از جمله گوشی هایی است که به تازگی به بازار معرفی شده است. این گوشی در بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده است و ویژگی های فوق العاده و بی نظیری را در خود جای داده و شما می توانید آن را در 4 مدل مختلف آیفون 15، 15 پلاس، 15 پروو همچنین 15 پرو مکس خریداری کنید. تفاوت های جزیی میان آن ها وجود دارد که کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب درست تری داشته باشید.

آیفون 15 و مشخصات آن

آیفون 15 و مشخصات آن

گوشی Iphone 15 از یک نمایشگر در ابعاد 6.1 اینچی برخوردار است و می توانید آن را در 5 رنگ مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی خریداری کنید. روکش مات بافت داری دارد و هر رنگ این گوشی را با یک فرمول خاصی طراحی نمودند. جزیره پویا در قسمت بالای صفحه نمایش داده می شود و تمامی هشدارها و فعالیت هایی که اتفاق می افتد را به صورت حبابی نشان می دهد. بنابراین اگر در حال انجام دادن کار دیگری هستید، می توانید اتفاقات دیگر را هم ردیابی کنید.

طراحی قاب و بدنه iphone 15

طراحی این گوشی فوق العاده نوآورانه است. شیشه پشتی که در حقیقت قاب پشتی گوشی می باشد را به روش جذابی طراحی کردند. به این صورت که رنگ در سراسر مواد آن القا شده است. شاهد یک فرآیند نبادل یونی دوگانه سفارشی برای شیشه هستیم. همچنین یک محفظه آلومینیومی درجه یک هم برای آن قرار دادند که می تواند عامل اصلی دوام بالای آیفون 15 محسوب شود. این گوشی در مقابل پاشش آب، گرد و غبار و غیره نیز مقاومت بالایی دارد.

کیفیت دوربین گوشی آیفون 15

در قاب پشت، دو لنز دوربین را در کنار فلاش مشاهده می کنیم. دوربین اصلی آن از کیفیت 48 مگاپیکسلی برخوردار است که می توانید عکس های نفس گیری را ثبت کنید. سه سطح زوم با کیفیت اپتیکال را برای شما مهیا ساختند که بتوانید بدون هیچ زحمت خاصی، عکسی فوق العاده از هر جایی که قرار دارید، بگیرید. حالت شب به شکل خودکار در زمان هایی که صحنه تاریک است، فعال می شود و می تواند عکس هایی با رنگبندی غنی تر و جزییاتی واضح تر را ثبت کند.

باتری

باتری عالی را در تولید این گوشی به کار بردند که می تواند تمام طول روز در کنار شما باشد. در صورت تمایل به مشاهده ویدئو می توانید تا 20 ساعت از آن بهره مند شوید. بنابراین این مورد در مقایسه با آیفون 12، زمانی حدود 3 ساعت اختلاف دارد. ظرفیت باتری گوشی فوق را 3349 میلی آمپر بیان نمودند که در مقایسه با نسل قبلی، پیشرفت خوبی داشته است. با کمک یک کابل تایپ سی می توانید به راحتی آن را شارژ کنید و دغدغه ای هم نداشته باشید. با یک آداپتور 20 واتی در مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد آن را شارژ نمایید.

برخورداری از 5G و WIFI 6

با توجه به پشتیبانی از 5G می توانید تجربه فوق العاده ای در این زمینه داشته باشید. بنابراین تماس هایی در کیفیت بالا برقرار کنید، تمامی فایل ها را با سرعت زیادی دانلود کرده و حتی بازی هایی که چند نفره هستند را هم در زمان واقعی آن ها بازی کنید. وای فای 6 هم سرعت بالایی دارد تا بتوانید فیلم های مورد نظر را در بالاترین وضوح و کیفیت آن تماشا کنید.

سایر ویژگی ها

سیستم عامل iOS 17 را برای این مدل از گوشی در نظر گرفتند که تغییرات فوق العاده چشمگیری در مقایسه با سایر مدل های قبلی دارد. همچنین از طریق ماهواره می توانید درخواست کمک داشته باشید. زمانی که خارج از شبکه هستید، در موارد تشخیص تصادف به منظور نجات جان افراد یا خراب شدن ماشین در جاده های بدون آنتن، می توانید از این گزینه استفاده کنید.

آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پلاس و ویژگی هایی که دارد

آیفون 15 پلاس از دیگر مدل های این گوشی هست که در رنگبندی مشکی، صورتی، سبز، زرد و آبی طراحی شده است. پشت آن شیشه ای و رنگی می باشد. یک قاب آلومینیومی را برای این گوشی در نظر گرفتند تا علاوه بر افزایش زیبایی، استحکام بالایی داشته باشد. ابعاد نمایشگر آن را 6.7 اینچ تخمین زدند و از نوع OLED می باشد. جزیره پویا در این مدل هم فعال است و حداکثر روشنایی آن را 2000 نیت بیان نمودند. در مقابل اثر انگشت و لکه مقاومت دارد زیرا پوشش اولئوفوبیک دارا است.

مقاومت در مقابل آب

یکی از ویژگی های آیفون پلاس، مقاومت آن در مقابل آب و گرد و غبار می باشد. این گوشی از ویژگی و استاندارد IP68 برخوردار است که می تواند تا عمق 6 متری و در زمان 30 دقیقه، به راحتی گوشی شما را از هرگونه ورود و نفوذ آب محافظت نماید.

سیستم دوربین های پیشرفته

در مدل ایفون 15 پلاس هم شاهد وجود دو دوربین در قاب پشتی هستید که دوربین اصلی از 48 مگاپیکسل کیفیت برخوردار است. بنابراین می تواند عکس و فیلم هایی در کیفیت بی نظیر را برای شما به ثبت برساند. حالت های مختلف عکاسی را در این دوربین ثبت کردند تا بتوانید عکس و فیلم هایی هنرمندانه و جذاب را ضبط نمایید.

ایمنی جذاب

آیفون 15 پلاس هم قابلیت تشخیص تصادف را دارد، بنابراین در مواقع اضطراری می توانید از این قابلیت استفاده کنید و به دوستان و آشنایان خود به صورت دقیق اطلاع دهید که کجا هستید و به کمک نیاز دارید. از طریق ماهواره، امداد جاده ای برای شما فعال می شود و می توانید به راحتی درخواست SOS خود را ثبت کنید. در زمان های خرابی ماشین و یا مشکلات دیگر، این امکان را دارید.

باتری و شارژدهی

باتری از نوع لیتیوم یونی است که قابلیت شارژ سریع در مدت زمان 30 دقیقه برای 50 درصد را دارد. با کمک این باتری می توانید تا 26 ساعت به مشاهده ویدئو بپردازید و حتی تا 100 ساعت هم پخش صدا داشته باشید. شارژ باتری به صورت بی سیم و یا با سیم میسر است. یک باتری با ظرفیت 4383 میلی آمپر را برای گوشی در نظر گرفتند.

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو

آیفون 15 مدل پرو از نمایشگر در ابعاد 6.1 اینچی برخوردار است. بدنه ای از جنس تیتانیوم دارد که استحکام آن را تضمین می کند. جنس قاب جلویی از نوع شیشه است و فناوری سرامیک شیلد را در آن به کار بردند. فریم آن را از فلز و تیتانیوم گرید 5 طراحی کردند. رنگبندی به 4 صورت مشکی، آبی، سفید و تیتانیومی تقسیم می شود. جالب است بدانید که آیفون 15 پرو را می توانیم اولین گوشی بدانیم که از طراحی تیتانیوم هوافضا برخوردار است. همان آلیاژی که برای فضاپیماها در ماموریت های مریخ استفاده می کنند.
تیتانیوم علاوه بر مقاومت بالایی که دارا است، وزن مناسبی هم ارائه میدهد. بنابراین سبک ترین مدل های حرفه ای را می توانید تاکنون مشاهده کنید. نمایشگر همیشه روشنی دارد و قابلیت این را دارد که تشخیص دهد در چه شرایطی قرار دارد. بنابراین در زمان هایی که داخل کیف یا جیب قرار دارد، نور خود را به صورت خودکار کم می کند تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

دوربین ها و کیفیت آن

در قاب پشتی گوشی شاهد وجود سه لنز دوربین هستیم. اوج جذابیت آیفون را می توانیم در دوربین های آن خلاصه کنیم که فوق العاده هستند. دوربین هایی که می توانند حتی تخیلات شما را هم به تصویر بکشند. دوربین اصلی از 48 مگاپیکسل کیفیت برخوردار است. بنابراین حتی در نور کم هم از عکس هایی همراه با جزییات بی شمار لذت ببرید. وضوح بیشتر، امکان زوم بالاتر و غیره همگی از ویژگی های دوربین این گوشی است.
آیفون 15 پرو ویژگی های بی نظیری در دوربین های خود دارد. پس با وجود این ویژگی ها می توانید همراه با دوربین های پیشرفته، ویدئوهای سه بعدی بگیرید و لحظات جذاب و شگفت انگیزی را به ثبت برسانید. فیلمبرداری فضایی و سه بعدی از جذاب ترین ویژگی های دوربین های این مدل از گوشی است که کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

سرعت بالای انتقال اطلاعات

می توانید از یک کابل تایپ سی هم به منظور شارژ آن هم انتقال داده ها و اطلاعات استفاده کنید. بنابراین می توانید چیزی در حدود 20 برابر سریعتر فایل های خود را انتقال دهید.

باتری جذاب و کارآمد

باتری به کار رفته در این مدل آیفون 15، قابلیت ارائه محتوا تا 29 ساعت را دارا است. آیفون 15 پرو می تواند تا 6 ساعت بیشتر از آیفون 12 پرو، پخش ویدئو داشته باشد. یک باتری 3274 میلی آمپری را برای این گوشی در نظر گرفتند که حجم بالایی دارد و می تواند نیازهای شما را به راحتی برطرف کند. قابلیت شارژ بی سیم دارد و می توانید از شارژ سریع استفاده کنید و در مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد آن را شارژ نمایید.

کارآمد در مواقع اضطراری

از مهم ترین ویژگی های این مدل از آیفون، کارآمد بودن آن در مواقع اضطراری است. امداد جاده ای از طریق ماهواره برای شما معرفی می شود پس اگر در شرایط خاصی قرار دارید، این ویژگی به کمک شما خواهد آمد. قابلیت تشخیص تصادف دارد و اگر دچار این مشکل شدید، می توانید روی کمک آن حسابی را باز کنید. برقراری ارتباط جهت دریافت کمک ممکن است از 15 ثانیه تا بیشتر از 1 دقیقه طول بکشد.

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس دارای نمایشگری در ابعاد 6.7 اینچی است. 8 گیگابایت رم دارد و دوربین اصلی آن دارای 48 مگاپیکسل کیفیت می باشد. باتری لیتیوم یونی دارد و به عنوان غول مرحله آخر آیفون 15 رونمایی شده است. ابعاد این گوشی را 159.9*76.7*8.3 میلی متر بیان نمودند. قاب تیتانیومی در کیفیت بالا برای ان قرار دادند و قاب جلویی و پشتی هم از شیشه می باشد. گوشی در 4 رنگ مشکی، آبی، تیتانیومی و سفید قابلیت خرید دارد. نمایشگر همیشه روشن است و تنها در مواقعی که به صورت خودکار تشخیص دهد، نور صفحه کم خواهد شد.

ضد آب

از جذاب ترین ویژگی های گوشی آیفون 15 پرو مکس، ضد آب بودن آن است. از فناوری IP68 پشتیبانی می کند و می تواند برای مدت زمان 30 دقیقه تا عمق 6 متری آب قرار داشته باشد و هیچ مشکلی برای آن به وجود نیاید.

دوربین های تصویربرداری و فیلمبرداری بی نظیر

در قاب پشتی شاهد وجود سه لنز دوربین هستیم که جذابیت های گوشی را بیشتر از قبل کرده است. دوربین اصلی کیفیت 48 مگاپیکسلی دارد و این مورد در تمامی مدل های آیفون 15 یکسان می باشد. فیلمبرداری و عکسبرداری در بالاترین کیفیت ممکن اتفاق می افتد و می توانید پرتره و ویدئوهایی در کیفیت و جذابیت بی نظیر را برای خود به ثبت برسانید.

باتری خوب و باکیفیت

یک باتری در ظرفیت 4422 میلی آمپری را برای این مدل از گوشی در نظر گرفتند که بی نظیر است. باتری از نوع لیتیوم یونی می باشد و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع و بی سیم را دارد. تنها 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا بتوانید باتری گوشی را 50 درصد شارژ نمایید. امکان شارژ باتری تنها با یک کابل تایپ سی میسر است و به راحتی انجام خواهد شد.
نکته ای که باید در رابطه با گوشی آیفون 15 بدانید، این است که تمامی مدل های این گوشی از نظر ویژگی ها و مشخصات اصلی تقریبا یکسان هستند. مهم ترین تفاوت های این چند مدل در ابعاد گوشی و نمایشگر و همینطور نوع رنگبندی که دارند، خلاصه می شود. در عین حال می توانید تفاوت هایی را در پیکربندی دوربین های آن ها مشاهده نمایید. بنابراین تفاوت های این 4 مدل از آیفون 15 جزیی هستند و در این موارد می باشند. اما باز هم با دید بازتری انتخاب کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از گوشی خریداری شده داشته باشید.

کمپانی اپل همچنین اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 را نیز رونمایی و معرفی کرده است، می توانید اطلاعات و جزئیات کامل هر کدام را مشاهده بفرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای