تاریخ: تیر 25, 1401 دیدگاه: بدون دیدگاه

هدفون میکروفون دار

هدفون میکروفون دار-وب سایت موبونیاز

تقریباً تمام هدفون های مدرن مجهز به میکروفون هستند. بسیاری از افراد برای تماس های کاری برای کنفرانس های ویدیویی و گیمرها برای چت های صوتی به هدفون میکروفون دار نیاز دارند. بنابراین هر هدفونی را که اکنون انتخاب می کنید، به احتمال زیاد، نه تنها باید روی کیفیت صدا و ویژگی های بلندگو، بلکه روی میکروفون نیز تمرکز کنید.

هدفون میکروفون دار-وب سایت موبونیاز

انواع هدفون میکروفون دار بر اساس طراحی بدنه

انواع هدفون میکروفون دار بر اساس طراحی بدنه-وب سایت موبونیاز

بر اساس نوع طراحی، چهار دسته مختلف هدفون را می توان تشخیص داد.

In- ears ارزان ترین نوع هدفون هستند که امروزه کمتر محبوب هستند. آنها هنوز به صورت رایگان (مثلاً در هواپیماها و اتوبوس های مسافت طولانی) تحویل داده می شوند، اما تقریباً هرگز برای استفاده دائمی خریداری نمی شوند.

این هدفون کیفیت صدای متوسطی دارد و از نویز خارجی جدا نیست. با این وجود، ایرپادهای محبوب اپل بر اساس این اصل ساخته شده اند، اما از نظر کالیبراسیون، ویژگی های فنی و قیمت از بقیه متمایز می شوند. بنابراین با توجه به قیمت به یک استثنا تبدیل شده اند.

هدفون های داخل گوش، نوعی هستند که دارای پد گوش هستند. آنها در حال حاضر در بین کاربران گوشی های هوشمند رایج هستند. به لطف بالشتک های لاستیکی یا سیلیکونی نرم، آنها به خوبی در گوش قرار می گیرند و صدای اضافی را مسدود می کنند.

کیفیت پخش این هدفون اغلب بسیار بالاست، هم بیس و هم تریبل را به خوبی منتقل می کنند.

هدفون های روی گوش هدفون های بزرگی هستند، روی گوش قرار می گیرند، اما بالشتک های نرم گوش کاملاً گوش را نمی پوشانند، بلکه فقط روی آن “همپوشانی” دارند.

اغلب دستگاه های بخش میانی دارای چنین طراحی هستند. آنها گاهی اوقات صدای خوبی دارند، اما ایزوله شدن از سر و صدای محیط چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد. و دقیقاً به دلیل طراحی، از نظر فیزیکی صداهای بیشتری را نسبت به انواع دیگر منتقل می کند.

هدفون های میکروفون دار روی گوش گران ترین نوع هدفون هستند. این شامل دستگاه های مانیتور است که در مهندسی صدا یا ویرایش استفاده می شود و هدفون برای دوستداران موسیقی و دستگاه هایی برای سینمای خانگی است. گوش کاپ های هدفون میکروفون دار سایز کامل تمام گوش را می پوشانند، بنابراین در هنگام کار یا استراحت طولانی راحتی ایجاد می کنند.

 

تفاوت هدفون میکروفون دار باز و بسته

از نظر طراحی آکوستیک، همه چیز بسیار ساده و تقریباً “با چشم” قابل درک است. در نوع بسته هدفون های پشتی سوراخی روی قاب ندارند. این طراحی به شما امکان می دهد عایق صوتی بالایی داشته باشید ، دیگران صدایی که در هدفون پخش می شود را نمی شنوند و صداهای بیرون برای کسانی که هدفون را قرار می دهند قابل شنیدن نیست.

روی بدنه هدفون های باز سوراخ هایی وجود دارد که هوا از طریق آن وارد بلندگوها می شود. به لطف این، هدفون صدای واضح تری تولید می کند و امواج اکو را صاف می کند، اما در مکان استفاده محدود است. آنها سر و صدای اضافی را خفه نمی کنند، علاوه بر این، موسیقی که گوش می دهید از بیرون شنیده می شود.

تفاوت هدفون میکروفون دار باز و بسته-وب سایت موبونیاز

 

هدفون میکروفون دار سیمی یا بی سیم

هدفون های میکروفن دار مدرن می توانند هم سیمی و هم بی سیم باشند. تنها تفاوت در روش اتصال است. اگر سیم‌ها از طریق جک 3.5 میلی‌متری فعال شوند، بی‌سیم‌ها از طریق بلوتوث یا کانال رادیویی با گوشی هوشمند همگام‌سازی می‌شوند. در مورد دوم، یک آداپتور برای ارتباط استفاده می شود که از طریق یک پورت USB کار می کند.

تقریباً همه تلفن های هوشمند مدرن ورودی هدفون سیمی ندارند، بنابراین بهتر است مدل های بلوتوث را برای آنها انتخاب کنید. برای پخش کننده یا لپ تاپ، همچنان می توانید از هدفون سیمی استفاده کنید.

میزان محدوده فرکانس هدفون میکروفون دار

هدفون دارای چندین نشانگر است که می توان آنها را در توضیحات مشخصات یافت. برای اینکه انتخاب ساده و واضح باشد، نام مشخصه را مشخص می‌کنیم و محدودیت‌هایی را که باید مقدار آن باشد را یادداشت می‌کنیم تا بتوان روی صدای با کیفیت بالا حساب کرد.

محدوده فرکانس های قابل تکرار مقدار استاندارد 20 – 20000 هرتز است. در این محدوده است که صداهایی که گوش انسان تشخیص می دهد قرار می گیرد. ممکن است با افزایش سن تغییر کند، اما برای هدفون و سایر دستگاه های پخش صدا، استاندارد باقی می ماند. لازم نیست به دنبال محدوده وسیع تری باشید، زیرا احتمال تشخیص صداهای اضافی بسیار کم است.

امپدانس ورودی هدفون است. مقدار به خودی خود خیلی واضح نیست، اما نکته اصلی این است که بدانید کدام نشانگر برای دستگاه پخش موسیقی شما (تلفن هوشمند، رایانه، استریو یا پخش کننده) ایده آل است. وقتی صحبت از هدفون های استاندارد می شود، 16-32 اهم مقدار بهینه است.

میزان محدوده فرکانس هدفون میکروفون دار-وب سایت موبونیاز

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای