تاریخ: اسفند 15, 1401 دیدگاه: بدون دیدگاه

نحوه کنترل لوازم خانگی هوشمند

نحوه کنترل لوازم خانگی هوشمند-موبونیاز

یکی از مهم ترین خدماتی که درحال حاضر، شرکت های گوناگون می توانند با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای مردم به همراه داشته باشند، هوشمندسازی لوازم خانگی است. نحوه کنترل لوازم خانگی هوشمند با توجه به شبکه وب صورت می گیرد. امکان کنترل لوازم خانگی که به صورت هوشمند هستند با استفاده از اپلیکیشن های متعددی میسر است. البته معروف ترین اپلیکیشنی که می توان با استفاده از آن به کنترل لوازم خانگی هوشمند شیائومی پرداخت، اپلیکیشن MI HOME است.
با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید به کنترل تمامی اجزای ساختمان خود بپردازید. کنترل قسمت هایی همچون نور و روشنایی، سیستم تهویه، قسمت های مرتبط با امنیت و ایمنی محیط مورد نظر، نحوه آبیاری گیاهان، کنترل لوازم خانگی و همینطور قفل درب های هوشمند خانه با استفاده از اپلیکیشن های هوشمند، ممکن است. استفاده از لوازم خانگی هوشمند، زندگی آسان تری را برای افراد رقم زده است.
در حال حاضر، کمپانی های متعددی هستند که نسبت به هوشمندسازی لوازم خانگی اقدام کرده اند. در حقیقت، لوازم خانگی تولید کرده اند که بر اساس تکنولوژی اینترنت اشیا پایه گذاری شده اند. با هوشمند شدن این لوازم، می توان ادعا داشت که کنترل تمام و کمال آن ها با استفاده از تلفن همراه، توسط کاربر خواهد بود. در خانه هایی که هوشمند هستند، می توانید تمامی قسمت های هوشمند را به یکدیگر متصل کنید. بنابراین قابلیت کنترل لوازم برقی خود را از هر جا و در هر زمانی دارا هستید.

لوازم خانگی هوشمند

لازم است بدانید که نحوه کنترل لوازم خانگی هوشمند به تکنولوژی به کار رفته در آن ها وابسته است. برخی از افراد این تفکر را دارند که لوازم خانگی حتما باید از ابتدا به صورت هوشمند، تولید شده باشد. البته این امر تا حدودی درست است. اما باید بدانید که لوازم خانگی که دارای ریموت کنترل هستند، توانایی اتصال به سیستم مرکزی خانه هوشمند را دارند. با این اوصاف، هر نوع وسیله ای که از ریموت کنترل برخوردار است، می تواند بدون هزینه های سرسام آوری، هوشمند شود.
اما باید بدانید که گاها مشاهده شده است، آن دسته از لوازم خانگی که ریموت هم ندارند، با استفاده از دکمه های خاموش روشن، می توانند به راحتی هوشمند شوند. بنابراین آبنماها و یا نورهای دکوراتیو از آن دسته محصولات هستند. البته لوازم خانگی هایی هم مانند ماشین لباسشویی، قهوه ساز و چای ساز و بسیاری لوازم دیگر هم هستند که می توان به راحتی، آن ها را هوشمند کرد.
در صورت استفاده از لوازم خانگی هوشمند، این قابلیت را دارید که زمان روشن و خاموش شدن آن ها را کنترل کنید. این مورد هم به معنی مدیریت مصرف در خانه هوشمند است که البته نکته قابل توجه در آن است که شما می توانید حتی به سناریوسازی هم بپردازید. به عنوان مثال می توانید درب اتاق را به چراغ های داخل اتاق متصل کنید تا هر زمانی که درب ها باز شدند، چراغ هم همزمان روشن شود.

کنترل لوازم خانگی هوشمند شیائومی-موبونیاز

کدامیک از لوازم خانگی، قابلیت هوشمند شدن دارند؟

جوابی که برای این سوال می دهیم، بسیار ساده است. هر نوع وسیله ای که با برق کار می کند، این قابلیت را دارد تا به سیستم خانه هوشمند متصل شود. کنترل و نظارت بر تمامی وسایل هوشمند، با استفاده از این سیستم، امکان پذیر است. دانش و تخصص افرادی که در زمینه هوشمندسازی کار می کنند، بسیار بالا است. جدیدا، چیپ هایی توسط این افراد طراحی شده است که با استفاده از آن ها، می توان نظارت دقیق تر و بیشتری بر روی لوازم خانگی که هوشمند نیستند، داشت.
اما نکته مهم در این مورد، آن است که این تکنولوژی هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است. هر نوع لوازم خانگی غیر هوشمند، این قابلیت را دارا است تا با هزینه کمی، به هوشمند تبدیل شود. این قیمت با توجه به تجهیزاتی که در هوشمندسازی آن به کار برده می شود، تعیین می شود. بنابراین ممکن است هوشمندسازی یک وسیله با وسیله ای دیگر تفاوت هایی داشته باشد. در عین این که هزینه آن ها هم با یکدیگر، متفاوت است.
این که خارج از منزل خود باشید و به راحتی به تمامی لوازم هوشمند داخل خانه دسترسی داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. زیرا علاوه بر بالا بردن امنیت ساختمان و خانه، خیال راحت تری خواهید داشت. زیرا همه چیز از راه دور، تحت کنترل شما خواهد بود. در کنار آن، تکنولوژی های دیگری هم هستند که می توانند به شما کمک شایسته ای کنند. به عنوان مثال، دستیار صوتی و یا تاچ پنل، همگی از آن وسایلی هستند که توانایی کمک به شما در کنترل هوشمند محیط مورد نظرتان را دارند.

کنترلر خانه هوشمند

انجام تمامی امور در یک خانه هوشمند توسط کنترلر خانه هوشمند انجام می شود. این دستگاه را تحت عنوان یک مغز متفکر در خانه می شناسند که در مرکز تمامی امور قرار دارد. کنترلر را باید در قست میانی خانه قرار دهید، تا بتوانید با استفاده از دستگاه های کنترلی، فرمان های مورد نظر خود را انجام دهید. در حقیقت، شما فرمان مربوطه را به این دستگاه ارسال می کنید، سپس کنترلر، فرمانی که داده اید را به قسمت مربوطه ارسال می کند.
پس از این که دستورات انجام شدند، پیغامی به شما ارسال می شود تا بدانید که امور مربوطه انجام شدند. داشتن یک خانه هوشمند می تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. از مهم ترین این مزایا، می توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

  1. همه چیز را به سادگی تحت کنترل خود داشته باشید.
  2. اگر کاری را فراموش کنید، می توانید به سادگی و تنها با ارسال پیغام به دستگاه، آن را انجام دهید.
  3. زمان بندی و همینطور سناریوسازی برای انجام امور به شکل هوشمند هم میسر است.
  4. باز کردن درب و پنجره ها هم از این طریق ممکن است و می تواند به صورت هوشمند، انجام شود.
  5. اگر یک حیوان خانگی دارید، می توانید به راحتی از آن مراقبت کنید و نیازی به حضور فزیکی شما در خانه و کنار آن نیست.
  6. در صورت مسافرت، می توانید گیاهان خود را با برنامه ریزی دقیقی، مورد آبیاری قرار دهید.
  7. اگر مشکلی در محیط خانه باشد، سیستم هوشمند اطلاع رسانی می کند و اعلام می نماید که در قسمت بیان شده، مشکلی وجود دارد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای