تاریخ: تیر 11, 1403 دیدگاه: بدون دیدگاه

میبرو لایت 3 پرو بخریم یا میبرو لایت 2

مقایسه میبرو لایت 3 پرو و-میبرو لایت 2

برند میبرو به تازگی از آخرین نسل از ساعت های لایت خود با نام میبرو لایت 3 پرو رونمایی کرده است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل مقایسه میبرو لایت 3 پرو و میبرو لایت 2 را انجام دهیم و ویژگی های هر کدام را به صورت کامل بررسی کنیم تا ببینیم کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد. با ما همراه باشید.

مقایسه در بخش طراحی و ساخت

از نظر طراحی در این ساعت هوشمند جدید میبرو شاهد پختگی کاملی نسبت به دو نسخه قدیمی تر آن داریم. یک قاب گرد به طبیعتا یک صفحه نمایش گرد را در بر می گیرد. بدنه این ساعت هوشمند از فلز با کیفیت ساخته شده که در سمت راست قاب آن دو عدد دکمه قرار داده اند. دو عدد بندی که برای این ساعت هوشمند قرار داده اند از نوع چرم با کیفیت و دیگری از نوع سیلیکون است. قفل بندها نیز از نوع سگکی ساده است.

در نسخه قبلی یعنی میبرو لایت 2 نیز این ساختار وجود دارد. یعنی یک صفحه نمایش گرد که یک قاب فلزی آن را در بر گرفته است. در این مدل نیز دو عدد بند قرار گرفته که یکی از نوع چرم و دیگری از نوع سیلیکون است.

نتیجه مقایسه در بخش طراحی و ساخت

پختگی که در بخش اول در مورد طراحی میبرو لایت 3 پرو مطرح کردیم کاملا در ظاهری این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبل قابل مشاهده است. در این ساعت هوشمند میبرو سه مدل رنگبندی مختلف برای بدنه در نظر گرفته اند که شامل رزگلد، مشکی و سیلور می شود. در حالی که در نسخه قبلی فقط رنگ بدنه مشکی را عرضه کرده بودند. از نظر طراحی شیارهای روی بدنه و دکمه های سمت راست آن نیز در نسخه جدید شاهد طراحی جدیدتر و به روز تر هستم. درسته که بخش طراحی کاملا سلیقه ای است ولی می توان تا حدی در این مقایسه Mibro Lite 3 Pro را برنده دانست.

مقایسه در بخش صفحه نمایش

از نظر اندازه و نوع صفحه نمایش هر دو مدل یکسان هستند یعنی یک صفحه نمایش از نوع امولد که سایزی برابر با 1.3 اینچ دارند. اما برگ میبرو لایت 3 پرو آنجایی رو می شود که صفحه نمایش 60 هرتزی دارد و این ویژگی باعث روان تر شدن کار با صفحه نمایش و جا به جایی در قسمت های مختلف است.

اما برگ برنده میبرو لایت 3 پرو در مقایسه با میبرو لایت 2 آنجایی رو می شود که صفحه نمایش این ساعت هوشمند دارای 1000 نیت روشنایی در کنار رزولوشن 466*466 می باشد در حالی که در نسخه قبلی میزان روشنایی کمتر و رزولوشن آن نیز 366*366 بود. صفحه نمایش همیشه روشن نیز در هر دو مدل وجود دارد.

نتیجه مقایسه در بخش صفحه نمایش

در این بخش نیز با توجه به بررسی های انجام شده برنده را می توان میبرو لایت 3 پرو نامید.

مقایسه در بخش بازدهی باتری

اگر بخواهیم روی کاغذ در این بخش مقایسه را اجام دهیم می بینیم که هر دو از یک باتری 350 میلی آمپر ساعتی برخوردار هستند اما با توجه پردازنده ای که روی میبرو لایت 3 پرو قرار گرفته است بازدهی باتری آن به نسبت بهتر از نسخه قبل است. در میبرو لایت 2 بازدهی باتری در بهترین حالت و حالت استفاده پایه تا 12 روز اعلام شده در حالیکه در Mibro Lite 3 Pro این بازدهی تا 60 روز افزایش یافته است.(این موارد توسط کمپانی تولید کننده مطرح شده است)

نتیجه مقایسه در بخش باتری

هر چند بازدهی باتری در لوازم دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است اما در هر دو نسخه شاهد بازدهی باتری مناسب هستیم اما با این وجود باز هم برنده این مقایسه Mibro Lite 3 Pro می باشد.

مقایسه GPS

در این بخش برنده را بدون هیچ حرفی میبرو لایت 3 پرو می دانیم. در نسخه قبلی قابلیت و ویژگی GPS وجود ندارد در حالیکه برند میبرو در محصولات جدید خود این ویژگی را قرار می دهد.

نتیجه مقایسه میبرو لایت 3 پرو و میبرو لایت 2 در بخش GPS

قطعا میبرو لایت 3 پرو و دیگر هیچ!

حافظه داخلی

در بخش حافظه داخلی نیز مانند بخش های دیگر برنده بی چون و چرا را می توان میبرو لایت 3 پرو دانست. در این بخش ساعت جدید میبرو دارای 512 مگابایت حافظه می باشد در حالیکه در میبرو لایت 2 فقط 96 مگابایت حافظه در اختیار شماست.

مقایسه Mibro Lite 3 Pro و Mibro Lite 2 در ویژگی های عمومی

ویژگی های عمومی شامل همه امکاناتی می شود که امکان استفاده از ساعت هوشمند را راحت تر و جذاب تر می کند.

  • پشتیبانی از اعلان های فارسی: هر دو مدل پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از منو فارسی: هر دو مدل پشتیبانی می کند.
  • قابلیت مکالمه: هر دو مدل این قابلیت را دارا می باشند.
  • ضد آب: هر دو مدل گواهینامه ضد آب دارند در حالیکه میبرو لایت 3 پرو در زمینه قوی عمل کرده و از استاندار 5ATM استفاده می کند.
  • سنسورهای سلامتی: تنوع سنسورهای در هر دو مدل یکسان است.
  • نرم افزار: هر دو از نرم افزار Mibro Fit استفاده می کنند.
  • نوع شارژر: هر دو مگنتی هستند.
  • سایز و تعداد بند: هر دو 22mm می باشند و دارای دو عدد بند درون بسته بندی هستند.
  • وزن: هر دو حدود 54 گرم هستند.
  • Motion: در میبرو لایت 3 پرو از سنسورهای حرکتی مانند پاسخ به تماس با حرکت دست وجود دارد ولی در نسخه قبل این مورد در اختیار شما قرار ندارد.
  • زبان های مختلف: در Mibro Lite 3 Pro از 35 زبان پشتیبانی می شود در حالیکه این تعداد در میبرو لایت 2 فقط 20 عدد است.

جدول مقایسه میبرو لایت 3 پرو و میبرو لایت 2

جدولی که در سایت رسمی میبرو به آدرس mibrofit.com آورده شده و این دو مدل را با هم مقایسه کرده است.

جدول مقایسه میبرو لایت 3 پرو و میبرو لایت 2

نتیجه مقایسه میبرو لایت 3 پرو و میبرو لایت 2

در آخر با توجه به مقایسه در بخش های مختلف باید گفت که میبرو لایت 3 پرو می تواند ارزش خرید بیشتری داشته باشد. هر چند میبرو لایت 2 نیز هنوز نسبت به رقبای دیگر در برندهای مختلف ارزش خرید دارد ولی در مقایسه با میبرو لایت 3 پرو قطعا انتخاب ما Mibro Lite 3 Pro است. همچنین می توانید در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی به طور کامل بررسی تعداد زیادی ساعت هوشمند شیائومی را مشاهده کنید و به مقایسه آنها با هم بپردازید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

اگر تجربه استفاده از هر کدام از این مدل های ساعت میبرو را دارید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای