تاریخ: آذر 19, 1401 دیدگاه: بدون دیدگاه

فاکتورهای موثر بر سرعت گوشی

فاکتورهای موثر بر سرعت گوشی

ما در این مقاله در رابطه با افزایش سرعت موبایل برایتان مطالبی جمع آوری کرده ایم اگر چنین مشکلی برای شما و یا اطرافیان تان به وجود آمده است می‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا فاکتورهای موثر بر سرعت گوشی و این مشکل را حل نمایید.

یکی از عواملی که همه مشتریان به هنگام خرید موبایل و گوشی از فروشنده پرسش می کند سرعت گوشی می باشد سرعت گوشی به عوامل بسیاری بستگی دارد در ابتدا شما میبایست گوشی را انتخاب کنید که سخت افزار آن مناسب با نوع خواسته شما باشد زیرا سخت افزار یکی از عواملی است که می‌تواند به روی سرعت گوشی تاثیر مستقیمی داشته باشد اما حتی اگر شما گوشی با سخت افزار مناسب خریداری کنید پس از مدتی می تواند به دلایل نرم افزاری و مشکلات دیگر سرعت آن کاهش پیدا کند و مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد.

پایین بودن سرعت گوشی می تواند همه افراد را آزار بدهد اما راه حل های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت کردن آن سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

7 فاکتور موثر بر سرعت گوشی را بشناسید-moboniaz.com

 

7 فاکتور موثر بر سرعت گوشی:

  • پردازنده

یکی از سخت افزارهایی که در گوشی و موبایل به کار گرفته شده است پردازش می باشد شما به هنگام خرید موبایل احتمالاً اسم پردازش را از فروشنده شنیده اید این یک قطعه ی سخت افزاری است که می تواند تاثیر مستقیم به روی سرعت موبایل داشته باشد کلاک و هسته از قطعات اصلی پردازنده موبایل هستند.

 این قطعه ها می توانند میزان دستورات شما و برنامه ها را با سرعت بالایی انجام دهد هر چه میزان قدرت کلاک بالاتر باشد دستورالعمل‌های لازم با سرعت های بیشتری انجام می شود همچنین اگر تعداد هسته های پردازنده پیش تر و بالاتر باشد مسلماً سرعت گوشی افزایش پیدا کرده و برنامه ها با سرعت بیشتری اجرا می شوند بنابراین اگر می خواهید یک موبایل با سرعت بالا دریافت کنید می بایست به کلاک و هسته پردازنده توجه بسیاری فرمایید.

  • ram و سرعت گوشی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به روی سرعت گوشی تاثیر گذارد و به عنوان سخت افزاری شناخته شده است ، رم می باشد رم موبایل تأثیر مستقیمی بر روی سرعت دارد بسیاری از برنامه هایی که شما به روی گوشی نصب و باز میکنید ممکن است فایل های شان درون حافظه رم ذخیره شود بنابراین هرچه تعداد بیشتری برنامه روی گوشی نصب و باز شود میزان رم بیشتری اشغال می شود.

اگر شما به طور همزمان چندین برنامه را باز کرده و استفاده کنید رم ممکن است جای کافی نداشته و باعث هنگ کردن گوشی و کاهش سرعت  آن شود بنابراین اگر می خواهید سرعت پس از مدت کاهش پیدا نکند بهتر است یک موبایل با رم بالا انتخاب کرده تا بتوانید تعداد برنامه های بیشتری در گوشی خود نصب و اجرا نمایید.

  • باتری موبایل

 قطعه ی سخت افزاری که تاثیر بر روی سرعت گوشی می گذارد باتری میباشد باتری عموماً برای شارژ کردن گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر آن چنانی بر روی سرعت ندارد اما طول عمر باتری هایی که امروزه به روی موبایل کار گذاشته می‌شود معمولاً سه سال است پس از این مدت ممکن است شارژ کردن به طور کامل انجام نشده و یا باتری عملکرد خود را از دست بدهد و باعث ایجاد گرمای اضافی داخل موبایل شود.

این گرما می تواند باعث ایجاد مشکلات در هسته و پردازنده موبایل شده و سرعت گوشی از این طریق کاهش پیدا کند بنابراین اگر می خواهید سرعت گوشی شما پس از مدتی کم نشود بهتر است شارژ کردن باتری را به طور منظم و طبق قاعده و اصول خود انجام دهید و به هنگام شارژ از استفاده از موبایل خودداری فرمایید همچنین بهتر است گوشی را با شارژ اصلی آن شارژ کرده اگر با انجام دادن چنین کارهایی باز هم با مشکلات در باتری مواجه شدید بهتر است آن را تعویض نمایید تا سرعت گوشی شما افزایش پیدا کند.

  • پر بودن حافظه داخلی

پر شدن حافظه داخلی می تواند تاثیر زیادی بر روی سرعت موبایل داشته باشد استفاده زیاد از برنامه های مکرر پر شدن حافظه داخلی را در پی دارد بنابراین بهتر است هر چند مدت یک بار حافظه کش داخلی را تخلیه کرده تا سرعت گوشی به روال خود بازگردد.

  • برنامه های باز

ممکن است این اتفاق برای شما بیافتد که برنامه های زیادی را باز کرده و بدون استفاده در گوشی باز نگه دارید این عامل می تواند سرعت گوشی را کاهش دهد بنابراین بهتر است پس از انجام دادن کار خود با برنامه آن را به طور کامل بسته و خارج شوید تا هیچ برنامه ی بازی به روی گوشی نمانده باشد.

  • آپدیت موبایل

 برنامه هایی که به روی گوشی شما نصب شده است کارایی آن با توجه به سخت افزار موجود در موبایل انجام شده اگر پس از مدتی گوشی خود را آپدیت کنید برنامه های جدیدی برای شما ریخته می شود و ممکن است سخت افزار گوشی قابلیت تحمل آن را نداشته باشد به همین دلیل کاهش سرعت اتفاق می‌افتد.

اگر شما قصد انجام این کار را دارید بهتر است حافظه خود را به طور کامل خالی کرده تا فضای مناسب برای برنامه های جدید موجود باشد البته این کاهش سرعت به طور واضح مشخص نبوده و نمی تواند مشکل جدی برایتان ایجاد نماید.

  • ویروسی بودن موبایل

یکی دیگر از عواملی که باعث کند شدن سرعت موبایل میشود ویروسی بودن آن است اگر علائم و مواردی از ویروسی بودن در موبایل خود مشاهده کردید بهتر است آن را به موبایل فروشی برد تا ویروس کشی انجام شود سپس سرعت گوشی به روال خود بازمی گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای