تاریخ: تیر 13, 1402 دیدگاه: بدون دیدگاه

ساعت هوشمند یا پزشک همیشه همراه!

تاثیر ساعت هوشمند در پزشکی

در سال های اخیر، ساعت های هوشمند به عنوان یک فناوری مدرن و همینطور گجت پوشیدنی وارد عرصه پزشکی شده اند. تحولات بسیار زیادی که در فناوری این ساعت ها به وجود آمده است، توانسته تاثیر فوق العاده ای را بر سلامت و همچنین پزشکی به همراه داشته باشد. هر کمپانی جهت افزایش فروش ساعت های هوشمند تولیدی خود، نسبت به افزودن امکانات جدید به آن ها اقدام نموده است. این امکانات به روز و جدید می توانند در مدیریت بهبود وضعیت سلامت کاربران نقش به سزایی داشته باشند.
بنابراین تاثیر ساعت هوشمند در پزشکی بسیار زیاد است و می تواند عاملی در انتخاب صد در صدی این ساعت توسط کاربران باشد. در ادامه به بیان ویژگی های اصلی و عامل تمایز میان ساعت های هوشمند و معمولی خواهیم بود تا بتوانید انتخاب دقیق تری در این زمینه داشته باشید.

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند، از جمله گجت هایی محسوب می شود که می تواند علاوه بر به نمایش گذاشتن زمان، قابلیت های بسیار دیگری هم دارا است. این نوع ساعت ها، از فناوری های مدرنی برخوردارند و می توانند با برقراری ارتباط بی سیم با تلفن همراه و یا سایر دستگاه های هوشمند، امکانات بی نظیری را برای کاربران خود به همراه داشته باشند. ساعت های هوشمند را می توانید به عنوان ابزارهای چند منظوره بشناسید.
زیرا علاوه بر نمایش زمان به صورت کاملا دقیق، قابلیت اجرای برنامه و اپلیکیشن های مختلفی را هم دارند. در حقیقت با کمک ساعت هوشمند، می توانید تمامی پیغام ها و اعلاناتی که در تلفن همراه شما وارد می شود را بدون نیاز به در دست داشتن گوشی، مشاهده نمایید و حتی به پاسخگویی آن ها بپردازید. در کنار آن، سنسورهایی در این ساعت تعبیه شده است که می توانند اطلاعاتی از سلامتی افراد در اختیار آن ها قرار دهند.
از ساعت های هوشمند می توان به عنوان یک محل جهت ذخیره سازی اطلاعات شخصی و پزشکی و بهداشتی کاربران استفاده کرد. توانایی این دستگاه ها بسیار زیاد است و قادر خواهند بود تا تمامی فعالیت های روزمره همانند قدم های پیموده شده، مسافتی که طی نموده اند، ضربان قلب، مقدار خواب افرد و حتی میزان استرسی که در طول روز متحمل می شوند را مورد رصد قرار دهند. این اطلاعاتی که مورد جمع آوری قرار می گیرند، در تحلیل و بهبود سلامتی و همینطور سبک زندگی کاربران نقش مهمی را ایفا می کنند.
حتی لازم است بدانید که گاها ساعت های هوشمند می توانند به عنوان یک کنترل کننده از راه دور به شمار آیند که امکان کنترل دستگاه های هوشمند خانه را دارا هستند. شما می توانید با اتصال ساعت هوشمند به تلویزیون و دستگاه های صوتی و یا سیستم های امنیتی خانه، از راه دور به کنترل آن ها بپردازید. البته که همه ساعت های هوشمند این توانایی را ندارند.
همچنین باید بدانید که ساعت های هوشمند در حوزه ارتباطات هم توانایی های زیادی دارند. کاربران با استفاده از این نوع ساعت ها، می توانند تمامی تماس ها و پیام هایی که دریافت می کنند را مورد پاسخگویی قرار دهند. بنابراین کاربردهای بی نظیری برای ساعت های هوشمند می توان بیان کرد که توجه همگان را به خود جلب می نماید.

ساعت هوشمند و سلامتی

تاثیر ساعت هوشمند در پزشکی

یکی از مهم ترین تاثیرات ساعت هوشمند در پزشکی، نظارت مستقیم آن ها بر تمامی فعالیت های روزانه افراد است. شما با کمک این ساعت، توانایی آن را خواهید داشت تا تمامی قدم هایی که در طول روز می پیمایید، مقدار مسافتی که طی کرده اید و میزان انرژی سوخته شده و بسیاری موارد را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت شرایط برای رصد فعالیت های شما میسر است و اگر نیاز داشته باشید می توانید بر اساس این موارد، روند زندگی خود را به صورت کامل تغییر دهید.
بر اساس موارد فوق، می توانید مقدار فعالیت فیزیکی خود را بیشتر و یا حتی کمتر کنید. در عین حال شما می توانید از این ساعت هوشمند به عنوان یک سامانه نظارتی بر قلب خود بهره ببرید. سنسورها و الگوریتم های پیشرفته ای در این دستگاه وجود دارد که قادر به ثبت نبض قلب افراد می باشند. به این ترتیب می توانید به راحتی بیماری های قلبی خود را شناسایی کرده و حتی در برخی مواقع به پیشگیری از آن ها بپردازید. فرد در این مواقع می تواند به متخصص قلب رجوع کند تا مشکلات به وجود آمده تحت بررسی های دقیقی قرار بگیرد.
از این وسیله حتی می توانید ابزاری جهت نظارت بر میزان کیفیت خواب خود استفاده کنید. زمانی که اطلاعات کاملی از میزان عمیق بودن و کیفیت خواب خود را در اختیار داشته باشید، می توانید به مشاهده الگوهایی که برای خود به کار می برد، بپردازد. در صورتی که نیاز داشته باشید، می توانید در الگوی خواب خود تغییراتی را ایجاد کنید و نتیجه آن را در کیفیت خواب و همینطور سلامتی بدنی خود مشاهده نمایید.
در برخی از ساعت های هوشمند دیده ایم که می توانند بر اساس هوش مصنوعی موجود، برخی از بیماری های عمومی افراد را شناسایی کرده و به آن ها اعلام نمایند. به عنوان مثال، بررسی میزان فشار خون، میزان اکسیژن موجود در خون و بسیاری موارد دیگر می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات دقیق تری از خود داشته باشید. اگر مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد، به شما اطلاع رسانی خواهد شد تا نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

ساعت هوشمند و مودهای ورزشی

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در سلامتی افراد و کاربران ساعت های هوشمند، وجود مودهای ورزشی متعدد در این ساعت ها است. بنابراین اگر ورزشکار هستید و یا تمایل دارید تا به عنوان یک ورزشکار به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید، می توانید از این امکان بهره مند شوید. معمولا ابتدایی ترین ورزش ها را در تمامی ساعت های هوشمند موجود است و سایر مودها را بر اساس پیشرفته بودن و وجود سنسورهای دیگر در آن ها می توانید مشاهده کنید.
بیشترین سنسورهای به کار رفته در ساعت های هوشمند مربوط به پیاده روی، دویدن، میزان کالری سوزانده شده و غیره می باشد. در کنار آن، می توانیم به ساعت هایی اشاره کنیم که سنسور مخصوص دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، بدنسازی و غیره را در خود جای داده اند. شما می توانید بر اساس نوع فعالیت های خود، ساعتی را انتخاب کنید که سنسور مورد نیاز شما را در خود داشته باشد.
همین موارد ورزشی و مودهای متفاوتی که در ساعت های هوشمند مشاهده می شود، می توانند در سلامتی شما نقش مهمی را ایفا کنند. به این صورت که، حرکاتی که بر اساس شرایط بدنی خود می توانید انجام دهید را برای شما بیان می نماید و اعلام می دارد که هریک را به چه تعداد در روز اجرا کنید. بنابراین با ورزش کردن، سلامتی خود را تضمین کنید. سلامتی هم رابطه مستقیمی با امور پزشکی دارد.
تاثیر ساعت هوشمند در پزشکی نیز به این موارد هم مربوط می شود. زیرا هرچه سلامتی شما بیشتر باشد، نیازتان به پزشک کمتر خواهد بود. با وجود اپلیکیشن های اصلی ساعت های هوشمند، می توانید به صورت دقیق یک لیست معتبر از فعالیت های روزانه خود و همینطور میزان ضربان قلب و فشار خون در اختیار داشته باشید. در این صورت، در موارد پزشکی به خوبی تحت بررسی قرار خواهند گرفت و می توانید به این ترتیب از خود مراقبت کنید. ساعت های هوشمند شیائومی با توجه به قیمت و امکانات آنها در حال حاضر از پرطرفدارترین ساعت ها در این زمینه به شمار می آیند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای