تاریخ: آبان 8, 1401 دیدگاه: بدون دیدگاه

دلایل از کار افتادن برد گوشی

دلایل از کار افتادن برد گوشی

چنانچه که به دلیل مشکلاتی همانند؛ خاموش شدن خود به خود یا بالا نیامدن گوشی به تعمیرکار مراجعه بنمایید، امکان دارد به شما چنین بگوید که؛ برد گوشی شما با برخی از مشکلات روبه‌رو شده است. در این موقعیت ها احتمالاً با چنین سؤالاتی که برد چیست؟ به چه دلیل برد گوشی من دچار صدمات و آسیب شده است؟ و مواردی از این قبیل مواجه شوید. به همین بهانه است که ما مایل هستیم در این مطلب به بررسی برد گوشی و نقش آن در موبایل مبادرت ورزیم. همچنین شما را با علل صدمه دیدن برد گوشی و دلایل از کار افتادن برد گوشی نیز آشنا نماییم. از این جهت توصیه می کنیم به منظور پیدا نمودن پاسخِ سؤالات خود تا به پایان این نوشتار با ما همراه بشوید.

برد گوشی چیست!

به برد گوشی، Mother Board گوشی هم می گویند. مادر برد یک صفحه ای سبز رنگ می باشد که تمامی اجزای گوشی بدان وصل می گردند. این برد به رنگ سبز، امکان اتصال تمامی اجزای گوشی به همدیگر را مهیا می سازد. دوربین ها، صفحه نمایشگر گوشی، اسپیکرها، میکروفون، سی پی یو و دیگر اجزای اصلی یک گوشی همراه به واسطه ی برد گوشی به همدیگر وصل می گردند.

علاوه بر این ها تعداد بسیاری از خازن، دیود، ترانزیستور و مقاومت نیز برروی برد نصب گردیده اند تا برق رسانی به بخش های گوشی برحسب نیازمندی هر قسمت صورت پذیرد. به گونه ای جامع برد گوشی، اصلی ترین و حائز اهمیت ترین سخت افزار هر گوشی می باشد که صدمه رسیدن بدان منجر به از کار افتادن قسمت های گوناگون و یا تمامی گوشی می شود.

برد گوشی چیست-moboniaz.com

کاربرد برد گوشی چه می باشد!

به همان شکل که بیان داشتیم حائز اهمیت ترین و اصلی ترین سخت افزار یک گوشی می باشد که تمامی اجزای دیگر موبایل برروی آن نصب می گردد. بدون وجود برد، اجزای گوناگونِ گوشی قادر به برقرار نمودن ارتباط با همدیگر نیستند. پس مهم ترین وظیفه مادر برد موبایل مهیا ساختن بستری می باشد که تمامی اجزای موبایل برروی آن واقع خواهند شد و با همدیگر ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر تمامی این ها کنترل جریان برق ورودی به قسمت های گوناگون، یکی دیگر از مسئولیت اصلی برد است. خازن ها، ترانزیستورها و مقاومت ها ولتاژ ورودی را کنترل خواهند کرد تا مقدار برق ورودی به قسمت های گوناگون گوشی کم و زیاد نگردد. بروز هرگونه مشکل در به انجام رساندن این مسئولیت ها موجب خراب شدن گوشی همراه شما خواهد شد.

دلایل از کار افتادن برد گوشی چیست؟ و آسیب هایی که عملکرد گوشی شما را مختل خواهد کرد:

علل گوناگونی منجر به خراب شدن برد گوشی و بروز مشکلات جدی در تلفن همراه شما خواهد شد. در این قسمت به حائز اهمیت ترین آن ها اشاره خواهیم نمود؛

  • حرارت بسیار، سوختن برد گوشی بر اثر گرمای زیاد؛

یکی از مشکلات متداولی که در بسیاری از گوشی‌ های هوشمند به چشم می خورد، بالا رفتن بیش از اندازه حرارت گوشی و صدمه رسیدن به برد گوشی می باشد. انجام فعالیت های بسیار سنگین، واقع شدن در معرض نور خورشید، بروز برخی مشکلات برقی، کیفیت پایین اجزای تشکیل دهنده گوشی و عوامل گوناگون دیگری می تواند منجر به سوختن برد گوشی بر اثر گرمای بسیار گردد. اغلب خراب شدن برد گوشی به علّت حرارت بسیار یکی از اصلی ترین علل خراب شدن برد گوشی سامسونگ، شیائومی، دیگر گوشی های اندرویدی می باشد.

  • ورود ضربه، اصلی ترین علل خراب شدن برد گوشی؛

از جمله دیگر مواردی که می تواند منجر به ورود آسیب به مادر برد گردد، ضربه خوردن گوشی می باشد. ضربات کوچک و بزرگ منجر به شکستگی در برد و اجزای متصل بدان می گردد. از آنجایی که حتی یک ترک کوچک هم می تواند ارتباط قسمت های حائز اهمیت گوشی شما از روی برد را مختل نماید، محافظت از گوشی در برابر ضربه اهمیت شایانی دارد.

  • مشکلات برقی، خرابی باتری گوشی می تواند به برد صدمه وارد کند؛

یکی از مسئولیت اصلی برد گوشی کنترل نمودن ولتاژ ورودی به قسمت های گوناگون است. در بسیاری از موارد یک باتری خراب و یا تقلبی که ولتاژ مطلوبی را به برد انتقال نمی دهد می تواند منجر به خراب شدن آی سی ها و دیگر قطعات برد گوشی گردد. حتی سوختن یک خازن و یا مقاومت بر اثر ولتاژ بالا و یا پایین می تواند منجر به خراب شدن برد اصلی موبایل گردد. پس ما به شما پیشنهاد می کنیم حتماً از سلامت و اصل بودن باتری گوشی خود اطمینان خاطر کسب کنید.

  • آب خوردگی، آب دشمن اصلی برد و قطعات داخلی گوشی به شمار می رود!

ورود تنها چند قطره آب به درون گوشی می تواند فاجعه ای بزرگ رقم بزند. نفوذ آب به برد گوشی منجر به اختلال در کارکرد مدار الکتریکی برد نیز ایجاد اتصالی در بخش های گوناگون آن خواهد شد. گوشی موبایل آب خورده، همیشه در معرض خطر سوختگی مادر برد خواهد بود. در بسیاری از موارد حتی چند قطره باران و یا چند قطره کوچک که برروی صفحه نمایشگر گوشی می ریزد، می تواند با نفوذ به درون گوشی موبایل منجر به آسیب دیدن برد و اسکرین بشود.

دلایل از کار افتادن برد گوشی چیست؟ و آسیب هایی که عملکرد گوشی شما را مختل خواهد کرد-moboniaz.com

علائم مربوط به خرابی برد گوشی!

صدمه دیدن و از کار افتادن برد گوشی منجر به از کار افتادن دیگر بخش های گوشی و یا خاموش شدن کامل آن هم خواهد شد. از آن سوی که نشانه های خرابی برد گوشی شباهت بسیاری به علائم مشکلات دیگر گوشی چون مشکلات نرم افزاری دارند، به منظور تشخیص سوختن برد بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه کنید. با این وجود در بیشتر موارد خرابی برد گوشی با علائم ذیل همراه می باشد؛

  • هنگ نمودن موبایل و ریستارت گردیدن.
  • خاموش شدن تمام و کمال گوشی.
  • خاموش و روشن گردیدن های پی‌درپی و بدون وقفه.
  • گیر نمودن گوشی‌ برروی لوگو پس از روشن شدن.
  • گوشی روشن گردیده ولی صفحه نمایشگر روشن نمی شود.
  • گوشی شارژ نشده و گاهی خیلی زود شارژ خالی می نماید.
  • اسپیکر و دوربین و میکروفون گوشی به هیچ عنوان کار نمی نماید.

ما در این مطلب سعی نمودیم برد گوشی را به شما معرفی بنماییم و دلایل از کار افتادن برد گوشی را بررسی نمودیم. البته شما می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای