تاریخ: اسفند 6, 1401 دیدگاه: بدون دیدگاه

تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

گوشی های شیائومی در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین موبایل هایی است که افراد زیادی نسبت به خرید آن اقدام می کنند. در واقع طرفداران بسیاری دارد. شیائومی از پرفروش ترین و محبوب ترین تلفن های همراه هوشمند است که می توانید در اختیار داشته باشید. در میان تمامی قطعاتی که یک تلفن همراه هوشمند دارد، باتری آن را می توان از حیاتی ترین و به عبارتی مهم ترین قطعات به شمار آورد.
بنابراین اصل بودن شارژر شیائومی اهمیت فوق العاده زیادی دارد. در صورتی که شارژر خود گوشی خراب شده است و یا به هر علتی در دسترس شما نیست، بایستی از شارژر اورجینال جهت شارژ گوشی خود استفاده کنید. پس زمانی که قصد خرید شارژر جدیدی دارید، باید از هرگونه سفارش شارژر فیک خودداری کنید. زیرا می تواند به راحتی عاملی در از بین بردن باتری گوشی شما به حساب آید.
برای این که بتوانید یک شارژر اصل و با کیفیت عالی خریداری کنید، باید از تفاوت های میان شارژر اصلی و فیک اطلاعاتی داشته باشید. در این صورت، خرید راحت تر و بهتری خواهید داشت. دریافت میزان ولتاژ مناسب گوشی از طریق شارژر، بزرگترین دلیلی است که باید آن را در نظر داشته باشید. اگر ولتاژی که باتری گوشی دریافت می کند، بیشتر از آن چیزی باشد که لازم است، باتری به راحتی دچار مشکلاتی می شود.

روش های اصل بودن شارژر شیائومی

روش های تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی در چندین مورد خلاصه می شود که باید در مورد آن ها بدانید و سپس با توجه به این موارد، نسبت به خرید، اقدام کنید. در ادامه به بیان مشخصات و ویژگی های شارژرهای اصل و تقلبی می پردازیم تا شما هم با این موارد آشنا شوید.

بررسی آرم و یا لوگوی شرکت سازنده

اولین موردی که در هنگام خرید شارژر شیائومی باید در نظر داشته باشید، وجود آرم و یا لوگوی شرکت سازنده است که بر روی شارژر درج شده است. هر کمپانی از لوگوی مخصوص خود برخوردار است و با یک سری حروف خاص بر روی شارژر درج می شود. البته باید توجه داشته باشید که محصولات فیک هم بعضا، لوگو را کپی می کنند تا بتوانند به مشتری این را القا کنند که شارژر اصل است.
در این زمان باید به فونت هایی که با استفاده از آن ها، لوگو درج شده است، توجه کنید زیرا با فونت اصلی کمپانی تفاوت هایی دارد. بنابراین به عنوان اولین مورد، لازم است به آرم و لوگوی شرکت شیائومی دقت داشته باشید تا بتوانید شارژر اصل را خریداری کنید. از این مورد غافل نشوید زیرا می تواند سریعا اصل و فیک بودن آن را مشخص کند.

دیر شارژ نمودن باتری گوشی در تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

شارژر اصلی شیائومی یک سری عملکردهای خاص برای خود دارد که بدون شک در مدل های کپی و فیک، وجود ندارد. بنابراین در زمان شارژ تلفن همراه خود، متوجه می شوید که عملیات شارژ به کندی انجام می شود و از فست شارژ برخوردار نیست. پس به ویژگی های درج شده بر روی آداپتور شارژر توجه کنید زیرا می تواند به راحتی اعلام کند که آیا شارژر اصل است و یا از یک شارژر فیک استفاده می کنید.

توجه به نوشته های روی شارژر

معمولا بر روی شارژرهای موجود در بازار، نام کشور سازنده، مشخصات فنی آن، ولتاژ شارژر و موارد و ویژگی های دیگر آن را درج می کنند. البته که تولیدکنندگان شارژهای فیک، دقیقا همان مطالبی که بر روی شارژرهای اصل است را کپی می نمایند. اما باید بدانید که نوع ترکیب حروف و یا فونت متفاوتی دارند. حتی نحوه چاپ آن ها هم با یکدیگر متفاوت است.

تفاوت-در-شیارها-و-درزهای-شارژر

تفاوت در شیارها و درزهای شارژر

مورد بعدی این است که در ساخت شارژرهای اصل از دقت و ظرافت بالایی استفاده می کنند. در حالی که هیچ ظرافتی را در شارژرهای فیک مشاهده نخواهید کرد. موادی که در ساخت شارژرهای فیک به کار برده می شود، کاملا بی کیفیت هستند و بنابراین طول عمر آن ها بسیار کوتاه خواهد بود. پس از روی میزان کیفیت محصول می توانید اصل و فیک بودن آن ها را مشخص کنید. شارژر اورجینال شیائومی را از متریالی مانند مس می سازند که به هیچ وجه به آهنربا نمی چسبد. در صورتی که پین های شارژر فیک به آهنربا می چسبد.

  چگونه ایرپاد اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

موقعیت قرارگیری پورت USB در  تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

مورد دیگری که از آن برای تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی، استفاده می شود، موقعیت قرارگیری پورت USB است. توجه داشته باشید که هر کمپانی، این پورت را در یک قسمت مشخص از آداپتور آن قرار می دهد. برای برخی از شارژرها کنار آن و برخی دیگر در بالای آن قرار دارند. در واقع این مورد به انتخاب سازنده آن است. پس نحوه قرارگیری این نوع پورت ها در شارژرهای تقلبی با اصل آن متفاوت است.
همچنین باید بدانید که شارژرهای اصلی از وزن بیشتری نسبت به مدل های فیک برخوردارند. پس شارژر اصل، سنگین تر است. خرید شارژر در بسته بندی اصلی آن می تواند بهترین کار باشد. زیرا با توجه به وجود شارژرهای فیک بسیار در بازار، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری برای گوشی شما به همراه داشته باشند.

تفاوت-در-پین-های-انتهای-شارژ

تفاوت در پین های انتهای شارژ

در نسخه اصلی شارژر شیائومی، پین ها به درستی ماشین کاری شده اند و کاملا حالت تراز دارند و داخل پوشش پلاستیکی قرار گرفته اند. پس می توانیم از دیگر مواردی که تفاوت میان شارژرهای اصلی و فیک را بیان می کند، به تراز بودن و یا نبودن پین های آن ها اشاره کنیم. در نسخه تقلبی، این پورت به درستی در جای خود قرار ندارد. برخی فروشندگان گوشی های شیائومی هستند که شارژرهای اصلی را با شارژرهای فیک جابجا می کنند و مشتری با تصور خرید شارژر اصلی که درون جعبه قرار دارد، آن را تهیه می کنند.

چرا نباید از شارژرهای تقلبی استفاده کنیم ؟

یک سری عوامل هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید و از شارژرهای تقلبی هیچ گونه استفاده ای نداشته باشید. از مهم ترین این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره نمود که عبارتند از:

  1. ایجاد گرمای بیش از حد و حتی احتمال وقوع آتش سوزی و اختلال در عملکرد کابل شارژ
  2. وجود سیم های ضعیف و نامناسب در مدل های فیک
  3. عدم ایجاد همگام سازی با گجت مورد نظر
  4. طول سیم آن باید 120 سانتی متر باشد و کابل های کوتاه تر و یا بلندتر مشکلاتی دارند.
  5. همچنین ماژول آداپتور شارژر نباید از ماژول قبلی که داشتید، بزرگتر باشد.

نتیجه گیری در مورد اصل بودن شارژر شیائومی

در نهایت، توجه داشته باشید که شارژر مورد نظر خود را از نمایندگی های اصلی شیائومی تهیه کنید تا با هیچ یک از این موارد روبرو نشوید فروشگاه موبونیاز با ارائه محصولات اصل شیائومی می تواند با افتخار شما را در این زمینه همراهی کند. همچنین در این صورت، با هیچ کلاهبرداری که فروش کالای فیک را در پیش گرفته است هم روبرو نخواهید شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای