تاریخ: اردیبهشت 19, 1402 دیدگاه: بدون دیدگاه

آشنایی بیشتر با سنسور هوشمند دما و رطوبت

سنسور هوشمند دما و رطوبت

از سنسور هوشمند دما و رطوبت به منظور پایش و بررسی لحظه ای میزان دمای خانه و کنترل رطوبت خانه استفاده می نمایند. این دستگاه دارای وزنی بسیار کم و ابعادی کوچک است. بدنه آن را معمولا از پلاستیک های فوق العاده بادوام می سازند که در برابر حرارت و دمای زیاد هم مقاومت زیادی دارند. اگر به ظاهر این محصول دقت داشته باشید، یک آیکون مرتبط با دماسنج بر روی آن قرار داده اند.
جالب است بدانید که سنسور به کار رفته در این دستگاه، از دقت بالایی برخوردار است و می تواند میزان رطوبت را با دقتی حدود 3 درصد بسنجد. همینطور بررسی دمای محیط نیز با دقت 0.3 درجه سانتیگراد است که مورد اندازه گیری قرار می گیرد. کاربر در این شرایط می تواند نتایج نهایی را مشاهده کند. سنسور هوشمندی که از آن صحبت می کنیم با هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون سازگار است.

بررسی عملکرد سنسور هوشمند دما و رطوبت

لازم است این موضوع را خاطرنشان کنیم که دما و رطوبت در زندگی ما از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دقت کرده باشید تنها با کمی افزایش و یا کاهش دما و رطوبت، به طور کلی، زندگی که داریم، مختل می شود. به صورتی که دیگر آن آرامش اولیه در ما وجود نخواهد داشت. نکته مهم در این رابطه، این است که رطوبت و دما تنها روی ما انسان ها تاثیر نمی گذارد.
بلکه چه در منزل و یا در محیط کار خود، دستگاه ها و وسایلی داریم که برای ما فوق العاده با ارزش هستند که لازم دارند تا در دما و میزان رطوبت خاصی کار کنند. در حقیقت این دستگاه ها را اگر از دمای مطلوبی که دارند، خارج سازید، ممکن است دچار مشکلاتی شوند که گاها شاید قابل جبران هم نباشد. در این شرایط که امکان این تغییرات دمایی و رطوبتی به طرز قابل توجهی زیاد است، لازم است از سنسور هوشمند دما و رطوبت استفاده شود. در این صورت می توان به بهترین شکل ممکن از دستگاه ها، استفاده نمود.
نوع باتری که در این دستگاه قرار داده شده است، از نوع فوق العاده کم مصرف است و می توانید به راحتی تا دو سال از آن استفاده کنید و دغدغه ای در این رابطه نداشته باشید. بنابراین با کمک این سنسور، دیگر نیازی به چک نمودن دستی میزان دما و رطوبت نیست. می توانید به راحتی، آرامشی که از این جهات انتظار دارید را برای خود به ارمغان آورید.

مشخصات ظاهری و طراحی

در حالت کلی، سنسور هوشمند دما و رطوبت را در ابعادی کوچک و مینیمال می سازند. همچنین باید بدانید که وزن آن ها بسیار کم است و بعضا مشاهده شده استکه چیزی در حدود 20 گرم، می باشند. رنگی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، سفید مات است و بدنه آن را از مواد آنتی یو وی ساخته اند. ظاهری که این محصول دارا است، به هیچ وجه تغییر شکل نمی دهد و همیشه به همین روال خواهد بود.
این دستگاه از فناوری ضد رطوبت برخوردار است و می توان در اکثر مناطق از آن، نهایت استفاده را داشت. اگر جلوی دستگاه را تماشا کنید، یک چراغ LED خواهید دید. همینطور در همین قسمت هم نشان دماسنج را تعبیه کرده اند که بیانگر نحوه کارکرد محصول است. اگر به زیر این سنسور دقت کنید، شاهد وجود حفره هایی خواهید بود که از آن به منظور سنجش میزان رطوبت و دما استفاده می شود.
بالای آن، دکمه ای را قرار داده اند که از آن به جهت اتصال و یا ریست نمودن سنسور استفاده می شود. پشت این دستگاه را یک چسب قوی تعبیه نموده اند که آن را جهت اتصال به هر سطحی مناسب می کند.

  نحوه کنترل لوازم خانگی هوشمند

نحوه کنترل هوشمند دما و رطوبت خانه

یک نکته مهم که در مورد سنسور هوشمند دما و رطوبت، وجود دارد، آن است که این سنسور به تنهایی نمی تواند کار خاصی را انجام دهد. بلکه به یک هاب هوشمند نیاز دارد تا از این طریق، بتوانید دستوراتی که دارید را با کمک اپلیکیشن MI HOME ارسال نمایید. با کمک این اپلیکیشن، امکان بررسی لحظه ای دما و رطوبت محیط مورد نظر شما وجود دارد.
در این شرایط، اگر به هر دلیلی این میزان از رطوبت و دما، افزایش و یا کاهشی داشته باشد، پیامی به شما انتقال داده می شود. پس می توانید دستوراتی جدید را اجرا کنید و یا دستور دهید تا همان تنظیماتی که قبلا ثبت کرده بودید را اجرا کند. مورد دیگری که در صورت استفاده از این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد، بررسی میزان رطوبت و دما در طول یک ماه گذشته است. این اطلاعات به شکل نمودار برای شما ارسال خواهند شد.
توجه داشته باشید که در صورت ارسال اخطار به منظور افزایش و یا کاهش دما، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید از طریق سایر وسایل گرمایشی و یا سرمایشی، این مشکل را حل کنید. به این شکل که، از طریق کنترل از راه دور، سایر وسایلی که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند را فعال می کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای